Κυπριακή Δημοκρατία
Τμήμα Δημόσιας Διοίκησης και Προσωπικού

Κέντρα Εξυπηρέτησης του Πολίτη


Γενικά

Τα Κέντρα Εξυπηρέτησης του Πολίτη (ΚΕΠ), αποτελούν, για την Κύπρο, την πρώτη εφαρμογή της ιδέας του “One-Stop-Shop” για τους πολίτες, δηλαδή, την παροχή πολλών δημοσίων υπηρεσιών από ένα και μόνο σημείο επαφής. Πρόκειται για ένα καινοτόμο βήμα προς τη δημιουργία μίας σύγχρονης Δημόσιας Διοίκησης που να λειτουργεί με επίκεντρο τον πολίτη και να είναι σε θέση να ανταποκρίνεται στις ανάγκες του, παρέχοντας ψηλής ποιότητας υπηρεσίες.

Με τα ΚΕΠ αλλάζουμε τον τρόπο που λειτουργούν οι δημόσιες υπηρεσίες. Στόχος μας είναι να διακινούνται τα έγγραφα και να μη μετακινούνται οι πολίτες από Υπουργείο σε Υπουργείο, ή από Υπηρεσία σε Υπηρεσία. Την ευθύνη για την εποπτεία, συντονισμό και ανάπτυξη του θεσμού των ΚΕΠ έχει το Τμήμα Δημόσιας Διοίκησης και Προσωπικού.

Σχεδόν δέκα χρόνια μετά τη λειτουργία του πρώτου ΚΕΠ στη Λευκωσία, ο θεσμός έχει εξελιχθεί σημαντικά σε ποικίλους άξονες. Το δίκτυο των ΚΕΠ επεκτάθηκε με τρόπο ώστε να λειτουργεί ένα ΚΕΠ σε όλες τις πόλεις (Λευκωσία, Λεμεσό, Λάρνακα και Πάφο) ένα στην ελεύθερη επαρχία Αμμοχώστου καθώς και 2 περιφερειακά στην Πόλη Χρυσοχούς και στο Πελένδρι. Κατά την περίοδο 2011-2012 ανακαινίστηκαν τα ΚΕΠ Λευκωσίας και Λεμεσού, με σκοπό τη δημιουργία χώρων που να είναι φιλικοί προς τους επισκέπτες και ειδικά σχεδιασμένοι για αποτελεσματική εξυπηρέτηση του κοινού, ενώ για τον ίδιο λόγο μεταστεγάστηκε το ΚΕΠ Λάρνακας το 2012 σε νέο κτήριο.

Το τελευταίο μας έργο ήταν η μεταστέγαση του ΚΕΠ Λευκωσίας στην οδό Γεωργίου Σεφέρη, στην Έγκωμη (πρώην γραφεία Αρχής Κρατικών Εκθέσεων) σ’ ένα νέο χώρο με πολλαπλάσιες δυνατότητες εξυπηρέτησης και άνετο χώρο στάθμευσης για όλους τους επισκέπτες. Το πρόγραμμα επέκτασης του θεσμού θα συνεχιστεί και το 2016, με τη σύσταση 2ου ΚΕΠ στη Λευκωσία, καθώς και νέων ΚΕΠ στη Λεμεσό, για την καλύτερη εξυπηρέτηση των κατοίκων της πόλης και των γύρω περιοχών της.

Σημαντικό κομμάτι στην επιτυχία ενός έργου όπως είναι τα ΚΕΠ είναι η συμβολή του προσωπικού και η ικανότητα του να ανταποκρίνεται θετικά σε όλες τις προκλήσεις που του παρουσιάζονται. Γι’ αυτό και η εκπαίδευση του προσωπικού που στελεχώνει τα ΚΕΠ δεν περιορίζεται μόνο στις διαδικασίες των παρεχόμενων υπηρεσιών και στη λειτουργία των πληροφοριακών συστημάτων. Επεκτείνεται και περιλαμβάνει, σε συστηματική βάση, την καλλιέργεια κι άλλων δεξιοτήτων και ικανοτήτων, όπως η εξυπηρέτηση πολιτών, η επικοινωνία, η ομαδική εργασία και η επαγγελματική συμπεριφορά. Η ένταξη αξιών και αρχών στο θεσμό, όπως συνέπεια, υπευθυνότητα, διαφάνεια και χρηστή διοίκηση αποτέλεσε μέρος του σχεδιασμού και της ταυτότητας του θεσμού, ενώ είναι πάντα μέρος κάθε νέας δράσης και της καθημερινής λειτουργίας και εποπτείας των ΚΕΠ. Στόχος είναι η δημιουργία νέας κουλτούρας στον εργασιακό χώρο με επίκεντρο τον πολίτη, η οποία να βασίζεται στη συνεργασία μεταξύ των μελών του προσωπικού και στη θετική προσέγγιση και επικοινωνία με τους πολίτες.

Η σημαντικότερη εξέλιξη όμως του θεσμού αφορά στον τρόπο λειτουργίας του, με στόχο, κυρίως, τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχομένων υπηρεσιών: οι πολίτες θα πρέπει να τυγχάνουν της ίδιας εξυπηρέτησης, οποιοδήποτε ΚΕΠ και να επισκεφθούν. Στα πλαίσια του στόχου αυτού, από το 2015 τα ΚΕΠ εφαρμόζουν Σύστημα Διαχείρισης Ποιότητας με βάση το Πρότυπο ISO 9001:2008, το οποίο αφορά αφενός στην τυποποίηση των διεργασιών εξυπηρέτησης και εσωτερικής λειτουργίας και αφετέρου στη διασφάλιση της ομοιόμορφης εφαρμογής τους σε όλα τα ΚΕΠ.


Προσφερόμενες Υπηρεσίες

Τα ΚΕΠ σήμερα προσφέρουν πέραν των 70 δημοσίων υπηρεσιών, οι οποίες παρέχονται από τα ακόλουθα Υπουργεία/Τμήματα/Υπηρεσίες: Τμήμα Αρχείου Πληθυσμού και Μετανάστευσης και Τμήμα Κτηματολογίου και Χωρομετρίας του Υπουργείου Εσωτερικών, το Υπουργείο Υγείας, Τμήμα Οδικών Μεταφορών του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, Υπηρεσίες Κοινωνικών Ασφαλίσεων και Υπηρεσία Διαχείρισης Επιδομάτων Πρόνοιας του Υπουργείου Εργασίας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων, Υπηρεσία Χορηγιών και Επιδομάτων και Τμήμα Υπηρεσιών Πληροφορικής του Υπουργείου Οικονομικών και το Υπουργείο Άμυνας.

Αξιοποιώντας τη σύγχρονη τεχνολογία της πληροφορικής και των τηλεπικοινωνιών, τα ΚΕΠ προσφέρουν δύο ειδών υπηρεσίες: (α) υπηρεσίες που παρέχονται επί τόπου, όπως η έκδοση κάρτας νοσηλείας και πιστοποιητικού γέννησης/θανάτου και (β) υπηρεσίες για τις οποίες παραλαμβάνονται αιτήσεις, οι οποίες διαβιβάζονται στα αρμόδια Τμήματα/Υπηρεσίες για επεξεργασία και διεκπεραίωση, όπως είναι η έκδοση ταυτότητας, διαβατηρίου και άδειας οδήγησης, καθώς και η παραλαβή αιτήσεων για ένα αριθμό χορηγιών και επιδομάτων.


Ωράριο Λειτουργίας

Το ωράριο εξυπηρέτησης του κοινού σε όλα τα ΚΕΠ είναι συνεχές από τις 8:00 το πρωί μέχρι τις 5:00 το απόγευμα, από Δευτέρα ως Παρασκευή.

Περισσότερες πληροφορίες για το κάθε ΚΕΠ και τις υπηρεσίες που προσφέρει μπορείτε να βρείτε στις συνδέσεις που ακολουθούν.



Σχετικά Αρχεία:

Κατεβάστε το αρχείο τύπου Acrobat ΚΕΠ_Λάρνακας.pdf
(Μέγεθος Αρχείου: 485,11Kb)
Κατεβάστε το αρχείο τύπου Acrobat ΚΕΠ_Πάφου.pdf
(Μέγεθος Αρχείου: 552,25Kb)
Κατεβάστε το αρχείο τύπου Acrobat ΚΕΠ_Αμμοχώστου.pdf
(Μέγεθος Αρχείου: 554,83Kb)
Κατεβάστε το αρχείο τύπου Acrobat ΚΕΠ_Πόλης_Χρυσοχούς.pdf
(Μέγεθος Αρχείου: 499,37Kb)
Κατεβάστε το αρχείο τύπου Acrobat ΚΕΠ_Λεμεσού.pdf
(Μέγεθος Αρχείου: 516,39Kb)
Κατεβάστε το αρχείο τύπου Acrobat ΚΕΠ_Λευκωσίας.pdf
(Μέγεθος Αρχείου: 497,96Kb)
Κατεβάστε το αρχείο τύπου Acrobat ΚΕΠ_Πελενδρίου.pdf
(Μέγεθος Αρχείου: 499,71Kb)
Κατεβάστε το αρχείο τύπου Acrobat 2015 LEAFLET.pdf
(Μέγεθος Αρχείου: 6914,96Kb)

No documents found

ΓΡΗΓΟΡΕΣ ΣΥΝΔΕΣΕΙΣ

Εσωτερική Αγορά Εργασίας (Δημοσιοποίηση Αναγκών)

Δήλωση Στοιχείων
Εργοδοτούμενων Αορίστου Χρόνου των Ευρύτερων Εναλλάξιμων Κατηγοριών

Σχέδιο Μεταθέσεων Έκτακτου Εναλλάξιμου Προσωπικού

ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΡΧΩΝ ΠΟΥ ΔΙΕΠΕΙ ΤΙΣ ΜΕΤΑΘΕΣΕΙΣ ΜΕΛΩΝ ΤΟΥ ΓΕΝΙΚΟΥ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟΥ ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΥ

Οδηγός Συμπεριφοράς και Δεοντολογίας Δημόσιων Υπαλλήλων

Ενημέρωσέ με

Κέντρα Εξυπηρέτησης του Πολίτη

Συγχρηματοδοτούμενο Έργο Διοικητικού Εκσυγχρονισμού

Κυβερνητική Πύλη Διαδικτύου

Τελευταία Ενημέρωση στις: 24/06/2016 01:06:44 PM
 

© 2010 - 2016 Κυπριακή Δημοκρατία,
Υπουργείο Οικονομικών,
Τμήμα Δημόσιας Διοίκησης και Προσωπικού