Γενικό Λογιστήριο της Δημοκρατίας

Back To Top
    Show details for ΔΛΧΔ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΜΥΝΑΣΔΛΧΔ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΜΥΝΑΣ



    Show details for ΔΛΧΔ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣΔΛΧΔ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ



    Hide details for ΔΛΧΔ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΕΔΛΧΔ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ

Διεύθυνση Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής Διαχείρισης (ΔΛΧΔ)
ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ
Προϊσταμένη ΔΛΧΔ: Χριστίνα Παραδεισώτη


Τρέχοντα θέματα και προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ΔΧΛΔ

Πέραν των διευθετήσεων που έπρεπε να γίνουν για το εργασιακό περιβάλλον εντός του Υπουργείου σε σχέση με την πανδημία του κορωνοϊού, τα σημαντικότερα τρέχοντα θέματα που απασχολούν τη ΔΛΧΔ ΥΕΠΚΑ σήμερα και για τους επόμενους 3 μήνες είναι η συμβολή στην εφαρμογή των Ειδικών Σχεδίων που εφαρμόζονται από το Υπουργείο Εργασίας, Πρόνοιας και Κοινωνικών Ασφαλίσεων στα πλαίσια των Έκτακτων Μέτρων που λαμβάνονται για την αντιμετώπιση των επιπτώσεων του κορωνοϊού COVID-19. Ενημερωτικά αναφέρονται πιο κάτω τα Ειδικά Σχέδια και οι περίοδοι εφαρμογής τους:

(α) 1η περίοδος (16 Μαρτίου 2020 μέχρι 12 Απριλίου 2020):
    • Σχέδιο Ειδικής Άδειας Φροντίδας Παιδιών
    • Σχέδιο Ειδικού Επιδόματος Ασθενείας
    • Ειδικό Σχέδιο Πλήρους Αναστολής Εργασιών Επιχείρησης
    • Ειδικό Σχέδιο Μερικής Αναστολής Εργασιών Επιχείρησης
    • Ειδικό Σχέδιο Αυτοτελώς Εργαζομένων

(β) 2η περίοδος (13 Απριλίου 2020 μέχρι 12 Μαΐου 2020):
    • Συνεχίζεται η εφαρμογή των πέντε (5) Ειδικών Σχεδίων της πρώτης περιόδου που αναφέρονται στην παράγραφο (α) πιο πάνω.
    • Σχέδιο Ειδικού Επιδόματος Στήριξης Ανέργων

(γ) 3η περίοδος (13 Μαΐου 2020 μέχρι 12 Ιουνίου 2020):
    • Συνεχίζεται η εφαρμογή των έξι (6) Ειδικών Σχεδίων της δεύτερης περιόδου που αναφέρονται στην παράγραφο (β) πιο πάνω με διαφοροποιήσεις ανάλογα με τα προβλήματα που εντοπίζονται.



Εξελίξεις/νέα της ΔΧΛΔ

Αναμένεται κατά την 4η περίοδο (13 Ιουνίου 2020 μέχρι 12 Οκτωβρίου 2020) να υλοποιηθούν τα Νέα σχέδια όπως αυτά θα αποφασιστούν και να ελεγχθεί η εφαρμογή των προηγούμενων σχεδίων στις περιόδους που εφαρμόστηκαν για να διαπιστωθεί η ορθότητα της εφαρμογής τους.




    Show details for ΔΛΧΔ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑΣ, ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΔΛΧΔ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑΣ, ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ



    Show details for ΔΛΧΔ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΤΑΞΕΩΣΔΛΧΔ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΤΑΞΕΩΣ



    Show details for ΔΛΧΔ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝΔΛΧΔ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ



    Show details for ΔΛΧΔ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝΔΛΧΔ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ



    Show details for ΔΛΧΔ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝΔΛΧΔ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ



    Show details for ΔΛΧΔ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ,  ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΝΕΟΛΑΔΛΧΔ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΝΕΟΛΑΙΑΣ



    Show details for ΔΛΧΔ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΩΝΔΛΧΔ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΩΝ



    Show details for ΔΛΧΔ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣΔΛΧΔ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ



    Hide details for ΔΛΧΔ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ,  ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΝΕΟΛΑΔΛΧΔ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΝΕΟΛΑΙΑΣ

Διεύθυνση Λογιστικής και Χρηματοοικονομικής Διαχείρισης (ΔΛΧΔ)
Προϊστάμενος ΔΛΧΔ: Ευάνθης Χατζηλιασής

Τρέχοντα θέματα και προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ΔΧΛΔ

• Η έγκαιρη διεκπεραίωση των πληρωμών και εισπράξεων λόγω απουσίας ή διστακτικότητας (π.χ. λόγω αποδοχής τιμολογίων ηλεκτρονικά) των αρμόδιων και εξουσιοδοτούντων λειτουργών.
• Η διεκπεραίωση εργασίας από το σπίτι είτε στο χέρι είτε ηλεκτρονικά και ο συντονισμός της εκ περιτροπής εργασίας του προσωπικού.
• Υποβολή προτάσεων από όλες τις διευθύνσεις, έγκαιρα για ετοιμασία του Προϋπολογισμού.
• Εξεύρεση εξοικονομήσεων από τον Προϋπολογισμό του 2020 και ενημέρωση του Υπ. Οικονομικών (επιστολή με ημερομηνία 30 Μαρτίου 2020 και αρ. φακέλου Υ.Ο.13.23.003).
• Εφαρμογή της Εγκυκλίου του Υπ. Οικονομικών με αρ. 1611 ημερομηνίας 8 Απριλίου 2020 – Υλοποίηση Προϋπολογισμού 2020.
• Πιο στενή παρακολούθηση προϋπολογισμού λόγω των εξελίξεων της πανδημίας.

Εξελίξεις/νέα της ΔΛΧΔ

• Με βάση απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, στα πλαίσια των μέτρων για την πανδημία, εγκρίθηκε έκτακτη χορηγία €750 σε κάθε φοιτητή που παρέμεινε στο εξωτερικό. Υποβλήθηκαν 15.050 αιτήσεις και μέχρι τέλος Μαΐου πληρώθηκαν 13700 φοιτητές. Οι αιτήσεις που εκκρεμούν για διάφορους λόγους (π.χ. ελλιπή στοιχεία) θα πληρωθούν μόλις διαβιβαστούν από την υπηρεσία φοιτητικής μέριμνας.
• Επιπρόσθετα πληρώθηκαν περίπου 5.000 άτομα τα οποία παρείχαν υπηρεσίες στο ΥΠΠΑΝ (π.χ. ολοήμερα σχολεία, ΚΙΕ – Κρατικά Ινστιτούτα Επιμόρφωσης κ.α.)
• Επιπτώσεις της πανδημίας στον προϋπολογισμό του ΥΠΠΑΝ – νέες δράσεις/ μέτρα που θα εφαρμοστούν – εξεύρεση/ ανακατανομή πόρων.
• Ετοιμασία του Προϋπολογισμού ώστε να μην ξεπεραστεί η οροφή – αναμένοντας την εγκύκλιο του Υπ. Οικονομικών για Οδηγίες όσο αφορά την ετοιμασία του Προϋπολογισμού για το 2021 και το ΜΔΠ.




    Show details for ΔΛΧΔ ΥΦΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΔΛΧΔ ΥΦΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ



    Show details for ΔΛΧΔ ΥΦΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣΔΛΧΔ ΥΦΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ



    Hide details for ΔΛΧΔ ΥΦΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥΔΛΧΔ ΥΦΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ

Προϊστάμενος: Μάριος Κωνσταντίνου

Η κύρια αποστολή του Υφυπουργείου επικεντρώνεται στην προώθηση και προβολή της Κύπρου ως τουριστικού προορισμού, στην ανάπτυξη του τουριστικού προϊόντος και ενίσχυση των τουριστικών υποδομών και δραστηριοτήτων. Μεγάλο μέρος των εργασιών έχει ως στόχο να καταστεί η Κύπρος μέχρι το 2030 (σύμφωνα και με τον 10ετή Στρατηγικό Σχεδιασμό) ένας αειφόρος, ολόχρονος προορισμός που θα προσελκύει το 40% των επισκεπτών της κατά τη περίοδο Νοεμβρίου-Απριλίου. Ο ετήσιος προϋπολογισμός του Υφυπουργείου Τουρισμού ανέρχεται το 2020, στα €52,8 εκ. εκ των οποίων οι δαπάνες που αφορούν τις μισθοδοσίες να είναι στα €10,8εκ.

H ΔΛΧΔ του Υφυπουργείου καλείται να διαχειριστεί αρκετές πληρωμές με τον πιο ορθολογιστικό τρόπο για όλες τις πιο πάνω ενέργειες, με γνώμονα τη διασφάλιση με τον καλύτερο και ορθότερο τρόπο των δαπανών, καθώς και λήψη μέτρων και υιοθέτησης νέων διαδικασιών για αύξηση της εισπραξιμότητας των καθυστερημένων εσόδων.

Η αλλαγή του θεσμού από ημικρατικό τομέα (πρώην ΚΟΤ) σε δημόσιο οργανισμό, επιφορτίζει με επιπλέον ενέργειες τη ΔΛΧΔ, στο να αντιμετωπίσει και να διαχειριστεί πάγιες για χρόνια διαφορετικές καταστάσεις, σε ένα πιο «υγιές» δημόσιο περιβάλλον, πλαισιωμένο με οδηγίες και εγκυκλίους τόσο του Γενικού Λογιστηρίου, όσο και των άλλων Υπηρεσιών.

Τα τρέχοντα θέματα που ασχολείται το Υφυπουργείο και εν συνεχεία η ΔΛΧΔ στη παρούσα φάση, αφορούν τη διαχείριση της πανδημίας του κορονοιού μετά και από την απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου στις 15/4/2020, με ολοκλήρωση των ενεργειών που αφορούν τη φιλοξενία των τουριστών και επαναπατρισθέντων συμπατριωτών μας, καθώς και για επανεκκίνηση του τουρισμού στον τόπο μας.

Μετά την απόφαση για κλείσιμο των αεροδρομίων καθώς και των ξενοδοχειακών μονάδων όλοι οι ξένοι τουρίστες που διέμεναν στην Κύπρο μετακινήθηκαν με άμεσες ενέργειες και συγκεντρώθηκαν σε συγκεκριμένες ξενοδοχειακές μονάδες στις οποίες φιλοξενήθηκαν μέχρι και την αναχώρηση τους. Ακολούθως τα μέτρα αυτά επεκτάθηκαν και κάλυψαν τους επαναπατρισθέντες Κύπριους συμπολίτες μας, διαδικασίες οι οποίες έφεραν τη ΔΛΧΔ στο προσκήνιο για λήψη ανάλογων ενεργειών και συντονισμού επιπλέον εργασιών πέραν των συνήθων που εκτελούνταν.

Η ΔΛΧΔ συνέβαλε μεταξύ άλλων τόσο στη διαχείριση των συμβολαίων με τους διάφορους ξενοδόχους καθώς και τις ιδιωτικές εταιρείες φύλαξης λαμβάνοντας άμεσες ενέργειες εξασφάλισης εγκρίσεων και πρόσθετων πιστώσεων από το Υπουργείο Οικονομικών και τη Βουλή των Αντιπροσώπων και εν συνεχεία με τη διαχείριση του πρόσθετου όγκου των πληρωμών που επέφεραν τα νέα μέτρα για την αντιμετώπιση της πανδημίας.

Μέσα στα πλαίσια των αλλαγών που υιοθετούνται, η ΔΛΧΔ του Υφυπουργείου σε συνεργασία με τη ΔΛΧΔ του Υπουργείου Εξωτερικών έχει επεξεργαστεί πλαίσιο αλλαγών όσον αφορά τη διαχείριση των πληρωμών των Γραφείων Τουρισμού που λειτουργούν στο εξωτερικό, οι οποίες γίνονται με τη χρήση λογαριασμού προκαταβολών, γεγονός το οποίο προϋπόθετε ανάλογες ενέργειες για ξεκαθάρισμα του.

Μετά και τη συμφωνία που επήλθε, πλέον το Υφυπουργείο θα διαχειρίζεται τις πληρωμές των τιμολογίων με απευθείας χρέωση των άρθρων του προϋπολογισμού, χωρίς να απαιτείται η χρήση λογαριασμού προκαταβολών. Η εν λόγω αλλαγή θα εφαρμοστεί από 1/7 και θα συμβάλει τα μέγιστα στην αμεσότητα και ορθότητα των λογιστικών ελέγχων και διαδικασιών.





    Show details for ΔΛΧΔ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ, ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ ΚΑΙ ΓΡΑΦΕΙΩΝΔΛΧΔ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ, ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ ΚΑΙ ΓΡΑΦΕΙΩΝ



    Show details for ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ



    Show details for ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ



    Show details for Τομέας Μισθολογικών Υπηρεσιών-Προϊστάμενος: Γιώργος ΣάββαΤομέας Μισθολογικών Υπηρεσιών-Προϊστάμενος: Γιώργος Σάββα



    Show details for Τομέας Συντάξεων- Προϊσταμένη: Χριστιάνα ΧατζηγεωργίουΤομέας Συντάξεων- Προϊσταμένη: Χριστιάνα Χατζηγεωργίου



    Show details for ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΓΓΥΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΑΝΕΙΩΝΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΓΓΥΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΑΝΕΙΩΝ



    Show details for ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ



    Show details for ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΑΓΟΡΩΝΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΑΓΟΡΩΝ



    Hide details for ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΑΛΗΘΕΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΑΛΗΘΕΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ


Προϊσταμένη: Σταύρη Ττόφα

Το ΓΛτΔ, εμπλέκεται με τέσσερεις τρόπους στη διαχείριση των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων που συγχρηματοδοτούνται από τα Ευρωπαϊκά Διαρθρωτικά και Επενδυτικά Ταμεία (με εξαίρεση το ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης):

· ως Αρχή Πιστοποίησης

· ως κεντρικός φορέας διοικητικών επαληθεύσεων δαπανών

· ως Αρμόδια Αρχή Εξουσιοδότησης Επαληθευτών για τα Προγράμματα Ευρωπαϊκής Εδαφικής Συνεργασίας και

· ως AFCOS (Anti-Fraud Coordination Structure)

Μέσω αυτής της εμπλοκής του, συμβάλλει ουσιαστικά στην αποτελεσματική χρηματοοικονομική διαχείριση των προγραμμάτων που συγχρηματοδοτούνται από την ΕΕ.

Η αποδοτικότητα στον τρόπο διαχείρισης των συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων στην Κύπρο, χωρίς εκπτώσεις στη νομιμότητα και στα αποτελέσματα, αποτελεί πλέον παράδειγμα καλής πρακτικής για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και άλλα Κράτη Μέλη.

Έχουμε ήδη συμβάλει στην απλούστευση των διαδικασιών, ανάμεσα σε άλλα, σε όλα τα Σχέδια Απασχόλησης του Τμήματος Εργασίας, στο Σχέδιο Καινοτομίας του ΥΕΕΒ, και στα σχέδια RESTART του Ιδρύματος Έρευνας και Καινοτομίας, περιορίζοντας τις απαιτήσεις που επιβάλλονται προς τις επιχειρήσεις για υποβολή όγκου υποστηρικτικών στοιχείων και επικεντρώνοντας τους ελέγχους στα αποτελέσματα των δράσεων και σε τομείς οι οποίοι αξιολογούνται ως υψηλού κινδύνου.

Εξελίξεις/νέα της Διεύθυνσης

Πέραν των μεθοδολογιών που έχουν ήδη αναπτυχθεί, η ΔΕΠ προωθεί την υποχρεωτική χρήση απλουστευμένων επιλογών σε σχέδια χορηγιών, μέσω διαβούλευσης με τη Διαχειριστική Αρχή και των υπόλοιπων Φορέων Διαχείρισης, στη βάση των κατευθυντήριων γραμμών της ΕΕ για το επόμενο χρηματοδοτικό πλαίσιο (2021-2027) και συμβάλλει ενεργά στο σχεδιασμό νέων σχεδίων χορηγιών που θα ενσωματώνουν απλουστευμένες μεθοδολογίες και διαδικασίες.

Στο αμέσως επόμενο διάστημα και μέχρι τον Ιούλιο του 2021, η ΔΕΠ θα συνεισφέρει στην επαλήθευση, πιστοποίηση και ανάκτηση πόρων από την ΕΕ για όσες δράσεις εκτελούνται από Κύπριους φορείς μετά από την εξαγγελία της ΕΕ πακέτου μέτρων για αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας του Κορωνοϊού COVID-19 – (Επενδυτική Πρωτοβουλία επί των επιπτώσεων του Κορωνοϊού) και οι οποίες θα ενταχθούν στα Προγράμματα ευθύνης της.



Hide details for ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΛΛΑΓΩΝ ΚΑΙ ΑΠΑΙΤΗΣΕΩΝ (ΚΕΑΑ)ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΛΛΑΓΩΝ ΚΑΙ ΑΠΑΙΤΗΣΕΩΝ (ΚΕΑΑ)

Προϊστάμενος: Στράτης Ματθαίου

Η ΚΕΑΑ αποτελεί το τελικό αρμόδιο όργανο χειρισμού αλλαγών και απαιτήσεων για δημόσιες συμβάσεις που βρίσκονται στο στάδιο εκτέλεσης τους. Πρόεδρος της ΚΕΑΑ είναι η Γενική Λογίστρια της Δημοκρατίας ή εκπρόσωπός της, και μέλη είναι εκπρόσωποι της Γενικής Διεύθυνσης ΕΠΣΑ, του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, του Τμήματος Δημοσίων Έργων, του Τμήματος Αναπτύξεως Υδάτων και του Τμήματος Πολεοδομίας και Οικήσεως, ενώ συμμετέχει και εκπρόσωπος του Γενικού Ελεγκτή της Δημοκρατίας ως Παρατηρητής. Ενίοτε, ως παρατηρητής συμμετέχει και εκπρόσωπος του Γενικού Εισαγγελέα της Δημοκρατίας.


Με την ψήφιση των κανονισμών ΚΔΠ 138/2016, οι αρμοδιότητες της ΚΕΑΑ επεκτείνονται πέραν του κεντρικού Κράτους και στις συμβάσεις που συνάπτονται από όλες τις Αναθέτουσες Αρχές/Αναθέτοντες Φορείς του Ευρύτερου Δημόσιου Τομέα (Δήμους, Κοινοτικά Συμβούλια, Οργανισμούς Δημοσίου Δικαίου και Οργανισμούς Κοινής Ωφελείας).


Με την πιο πάνω επέκταση των αρμοδιοτήτων της, η ΚΕΑΑ έχει συμβάλει ουσιαστικά στην ομαλή διαχείριση των θεμάτων που προκύπτουν κατά το στάδιο εκτέλεσης των συμβάσεων και της ομοιογένειας του τρόπου χειρισμού τους.


Στόχος της ΚΕΑΑ είναι η αποτελεσματική και αποδοτική διαχείριση των συμβάσεων που συνάπτονται για τη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος.


Εξελίξεις/Νέα


Η ΚΕΑΑ, εξετάζοντας τις συνθήκες που επικρατούν λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και τις επιπτώσεις της στις υφιστάμενες δημόσιες συμβάσεις, μετά από σχετικές διαβουλεύσεις με τους εμπλεκόμενους φορείς, έχει εκδώσει δύο εγκυκλίους τις ΚΕΑΑ 15 και ΚΕΑΑ 16.


Επιπρόσθετα προωθείται η τροποποίηση των κανονισμών για πιο εύρυθμη λειτουργεία της Επιτροπής και αποκέντρωση των αρμοδιοτήτων της.





ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟ ΕΡΓΟ
    Show details for ΕΡΓΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣΕΡΓΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ



    Show details for ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΩΝ ΠΟΡΩΝΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΩΝ ΠΟΡΩΝ



    Hide details for ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΒΑΣΗ ΤΩΝ ΔΕΔΟΥΛΕΥΜΕΝΩΝΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΒΑΣΗ ΤΩΝ ΔΕΔΟΥΛΕΥΜΕΝΩΝ

ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΒΑΣΗ ΤΩΝ ΔΕΔΟΥΛΕΥΜΕΝΩΝ
(Accruals Basis of Accounting)
Επικεφαλής του Έργου: Μάριος Χατζηδαμιανού

Η βασική εργασία της Ομάδας Έργου είναι να συντονίσει τις εργασίες που απαιτούνται για μετάβαση του δημοσίου τομέα της Κύπρου στη λογιστική βάση των δεδουλευμένων εσόδων και εξόδων. Στόχος είναι οι οικονομικές καταστάσεις του κράτους να παρουσιάζουν ολοκληρωμένη οικονομική πληροφόρηση για όλες τις συναλλαγές της Δημοκρατίας, στο μέγιστο δυνατόν βαθμό, εφαρμόζοντας τα διεθνώς αναγνωρισμένα λογιστικά πρότυπα IPSAS.

Στο παρόν στάδιο το Έργο μετάβασης στη βάση των δεδουλευμένων βρίσκεται στη δεύτερη από τις τρεις συνολικά φάσεις του. Στο παρόν στάδιο, καταβάλλεται προσπάθεια:
• καθορισμού και επεξεργασίας νέων διαδικασιών, μέσω των οποίων θα παράγεται η απαιτούμενη χρηματοοικονομική πληροφόρηση στη λογιστική βάση των δεδουλευμένων
• συλλογής της εν λόγω χρηματοοικονομικής πληροφόρησης από όλα τα Υπουργεία και Ανεξάρτητες Υπηρεσίες. Η προσπάθεια αυτή αναμένεται ότι θα καταδείξει το βαθμό στον οποίο είναι εφικτό να εφαρμοστούν οι νέες λογιστικές πολιτικές που έχουν ήδη υιοθετηθεί
• ενημέρωσης των Υπουργείων / Ανεξάρτητων Υπηρεσιών για τις νέες διαδικασίες ή/και λειτουργίες που απαιτούνται, οι οποίες θα τους βοηθήσουν στην καλύτερη διαχείριση τόσων των πόρων που τους παρέχονται όσο και των κινδύνων που δυνατόν να αντιμετωπίσουν
• αξιολόγησης των τεχνικών εργαλείων που θα μπορούσαν να εξασφαλιστούν, προς υποβοήθηση των στόχων του Έργου
• Η προσπάθεια αυτή απαιτεί οργάνωση, συντονισμό εργασιών και μεθοδικότητα, ώστε να υπάρξει ομαλή μετάβαση στη νέα λογιστική βάση, με την αποδοχή των νέων διαδικασιών από τους εμπλεκόμενους, τη γνώση του αντικειμένου που καλούνται να διεκπεραιώσουν και την αξιοποίηση της παραγόμενης πληροφόρησης στη λήψη των καλύτερων δυνατόν αποφάσεων πολιτικής.

Με το κλείσιμο του τελευταίου οικονομικού έτους 2019, έχουν εκδοθεί κατευθυντήριες γραμμές και οδηγίες, παράλληλα με τη διεξαγωγή σεμιναρίων, που αποσκοπούν στη μαζική συλλογή χρηματοοικονομικής πληροφόρησης στη λογιστική βάση των δεδουλευμένων. Στο πλαίσιο αυτό, τα Υπουργεία / Ανεξάρτητες Υπηρεσίες καλούνται να υποβάλουν, μεταξύ άλλων, στοιχεία για τα εισπρακτέα και οφειλόμενά τους, τα κοινωνικά ωφελήματα που έχουν εγκριθεί, τις προβλέψεις και τις ενδεχόμενες υποχρεώσεις τους, τα αποθέματα, τις χορηγίες και τα ταμειακά τους διαθέσιμα. Όλα αυτά τα στοιχεία αξιολογούνται και ταξινομούνται στις κατάλληλες θέσεις (ανάλογα με τη φύση της κάθε συναλλαγής) ως ένα είδος μωσαϊκού, ώστε να συμπληρωθεί σε προκαταρκτικό στάδιο μιας αρχικής μορφής ισολογισμός που θα βασίζεται σε διεθνή λογιστικά πρότυπα. Ταυτόχρονα βρίσκεται σε εξέλιξη η προσπάθεια συλλογής κι εκτίμηση της αξίας των πάγιων περιουσιακών στοιχείων που ελέγχονται από το κράτος, κυρίως σε υποδομές, όπως είναι το οδικό και υδατικό δίκτυο, τα δημόσια κτίρια, τις σχολικές εγκαταστάσεις, τα στρατόπεδα, τα αεροδρόμια, τα λιμάνια και τις μαρίνες.



    Show details for ΕΡΓΟ ΕΚΤΙΜΗΣΗΣ ΑΝΤΙΚΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣΕΡΓΟ ΕΚΤΙΜΗΣΗΣ ΑΝΤΙΚΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ




    Show details for ΤΟ ΗΞΕΡΕΣΤΟ ΗΞΕΡΕΣ








Κατεβάστε το αρχείο τύπου Acrobat 01 Investing in Human Capital (GOLD May '20 issue).pdf