Γενικό Λογιστήριο της Δημοκρατίας

Back To Top
    Show details for ΔΛΧΔ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΜΥΝΑΣΔΛΧΔ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΑΜΥΝΑΣ



    Show details for ΔΛΧΔ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣΔΛΧΔ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ, ΕΜΠΟΡΙΟΥ ΚΑΙ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΑΣ



    Show details for ΔΛΧΔ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΕΔΛΧΔ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΓΑΣΙΑΣ, ΠΡΟΝΟΙΑΣ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΚΩΝ ΑΣΦΑΛΙΣΕΩΝ



    Show details for ΔΛΧΔ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑΣ, ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΔΛΧΔ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΓΕΩΡΓΙΑΣ, ΑΓΡΟΤΙΚΗΣ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΚΑΙ ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝΤΟΣ



    Show details for ΔΛΧΔ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΤΑΞΕΩΣΔΛΧΔ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΔΙΚΑΙΟΣΥΝΗΣ ΚΑΙ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΤΑΞΕΩΣ



    Hide details for ΔΛΧΔ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝΔΛΧΔ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ


ΔΛΧΔ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΣΩΤΕΡΙΚΩΝ
Προϊστάμενος ΔΛΧΔ: Λεύκος Παπαδόπουλος

Τρέχοντα θέματα και προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ΔΛΧΔ

• Διεκπεραίωση υφιστάμενων υποχρεώσεων λαμβάνοντας υπόψη τους περιορισμούς που έχουν τεθεί από την Εγκύκλιο 1611 του ΥΠΟΙΚ
• Διαχείριση περιπτώσεων προσωπικού που είτε λαμβάνουν επιδόματα είτε είναι σε άδεια ασθενείας λόγω πανδημίας
• Εξεύρεση εξοικονομήσεων που έχουν ζητηθεί από ΥΠΟΙΚ για αντιμετώπιση του δημοσιονομικού ελλείματος
• Εκτέλεση άμεσων έργων που απαιτούνται λόγω αύξησης των μεταναστευτικών ροών
• Ετοιμασία ρεαλιστικού προϋπολογισμού τριετίας που να λαμβάνει υπόψη τις νέες συνθήκες της πανδημίας
• Ορισμός αποτελεσματικών διαδικασιών για αντιμετώπιση των νέων συνθηκών που προκλήθηκαν από την πανδημία.
• Επανεξέταση των στόχων που τέθηκαν για τη ΔΛΧΔ, λαμβάνοντας υπόψη τις νέες συνθήκες της πανδημίας.
• Μεταστέγαση μέρος του προσωπικού του ΥΠΕΣ σε προκατασκευασμένα κτήρια.


Εξελίξεις/νέα της ΔΛΧΔ

• Αποστολή ενημέρωσης στα Τμήματα του Υπουργείου όπως ετοιμασθούν εκθέσεις γεγονότων για τις περιπτώσεις καθυστερημένων εσοδών πριν το 2017 ούτως ώστε να αποσταλούν στη Νομική Υπηρεσία μέχρι 31/12/2020 ούτως ώστε η ΝΥ να κινήσει διαδικασίες πριν τις 31/12/2021 όποτε παραγράφονται οι οφειλές πριν το 2017. Αντίστοιχη ενέργεια θα πρέπει να γίνεται και στα επόμενα έτη (πχ μέχρι 31/12/21 να ετοιμασθούν εκθέσεις γεγονότων για καθυστερημένες οφειλές του 2017 κ.ο.κ.).

• Αποστολή ενημέρωσης στα Τμήματα ούτως ώστε περιπτώσεις αποβιωσάντων προσώπων των οποίων έληξε η διαχείριση, διαλυμένων εταιρειών, ποσών κάτω των €200 και περιπτώσεων αλλοδαπών οι οποίοι δεν μπορούν να εντοπιστούν, να αποστέλλονται στην Επιτροπή Διαγραφών για διαγραφή.



    Show details for ΔΛΧΔ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝΔΛΧΔ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΞΩΤΕΡΙΚΩΝ



    Show details for ΔΛΧΔ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝΔΛΧΔ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΩΝ



    Hide details for ΔΛΧΔ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ,  ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΝΕΟΛΑΔΛΧΔ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΝΕΟΛΑΙΑΣ


Προϊστάμενος ΔΛΧΔ: Ευάνθης Χατζηλιασής

Τρέχοντα θέματα και προκλήσεις που αντιμετωπίζει η ΔΧΛΔ

• Η έγκαιρη διεκπεραίωση των πληρωμών και εισπράξεων λόγω απουσίας ή διστακτικότητας (π.χ. λόγω αποδοχής τιμολογίων ηλεκτρονικά) των αρμόδιων και εξουσιοδοτούντων λειτουργών.
• Η διεκπεραίωση εργασίας από το σπίτι είτε στο χέρι είτε ηλεκτρονικά και ο συντονισμός της εκ περιτροπής εργασίας του προσωπικού.
• Υποβολή προτάσεων από όλες τις διευθύνσεις, έγκαιρα για ετοιμασία του Προϋπολογισμού.
• Εξεύρεση εξοικονομήσεων από τον Προϋπολογισμό του 2020 και ενημέρωση του Υπ. Οικονομικών (επιστολή με ημερομηνία 30 Μαρτίου 2020 και αρ. φακέλου Υ.Ο.13.23.003).
• Εφαρμογή της Εγκυκλίου του Υπ. Οικονομικών με αρ. 1611 ημερομηνίας 8 Απριλίου 2020 – Υλοποίηση Προϋπολογισμού 2020.
• Πιο στενή παρακολούθηση προϋπολογισμού λόγω των εξελίξεων της πανδημίας.

Εξελίξεις/νέα της ΔΛΧΔ

• Με βάση απόφαση του Υπουργικού Συμβουλίου, στα πλαίσια των μέτρων για την πανδημία, εγκρίθηκε έκτακτη χορηγία €750 σε κάθε φοιτητή που παρέμεινε στο εξωτερικό. Υποβλήθηκαν 15.050 αιτήσεις και μέχρι τέλος Μαΐου πληρώθηκαν 13700 φοιτητές. Οι αιτήσεις που εκκρεμούν για διάφορους λόγους (π.χ. ελλιπή στοιχεία) θα πληρωθούν μόλις διαβιβαστούν από την υπηρεσία φοιτητικής μέριμνας.
• Επιπρόσθετα πληρώθηκαν περίπου 5.000 άτομα τα οποία παρείχαν υπηρεσίες στο ΥΠΠΑΝ (π.χ. ολοήμερα σχολεία, ΚΙΕ – Κρατικά Ινστιτούτα Επιμόρφωσης κ.α.)
• Επιπτώσεις της πανδημίας στον προϋπολογισμό του ΥΠΠΑΝ – νέες δράσεις/ μέτρα που θα εφαρμοστούν – εξεύρεση/ ανακατανομή πόρων.
• Ετοιμασία του Προϋπολογισμού ώστε να μην ξεπεραστεί η οροφή – αναμένοντας την εγκύκλιο του Υπ. Οικονομικών για Οδηγίες όσο αφορά την ετοιμασία του Προϋπολογισμού για το 2021 και το ΜΔΠ.



    Show details for ΔΛΧΔ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΩΝΔΛΧΔ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΜΕΤΑΦΟΡΩΝ, ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΩΝ ΚΑΙ ΕΡΓΩΝ



    Show details for ΔΛΧΔ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣΔΛΧΔ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΥΓΕΙΑΣ



    Show details for ΔΛΧΔ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ,  ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΝΕΟΛΑΔΛΧΔ ΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΠΑΙΔΕΙΑΣ, ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ, ΑΘΛΗΤΙΣΜΟΥ ΚΑΙ ΝΕΟΛΑΙΑΣ



    Show details for ΔΛΧΔ ΥΦΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΔΛΧΔ ΥΦΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΚΑΙΝΟΤΟΜΙΑΣ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΗΣ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ



    Show details for ΔΛΧΔ ΥΦΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣΔΛΧΔ ΥΦΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΝΑΥΤΙΛΙΑΣ



    Show details for ΔΛΧΔ ΥΦΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥΔΛΧΔ ΥΦΥΠΟΥΡΓΕΙΟΥ ΤΟΥΡΙΣΜΟΥ



    Show details for ΔΛΧΔ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ, ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ ΚΑΙ ΓΡΑΦΕΙΩΝΔΛΧΔ ΑΝΕΞΑΡΤΗΤΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ, ΕΠΙΤΡΟΠΩΝ ΚΑΙ ΓΡΑΦΕΙΩΝ



    Show details for ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ



    Show details for ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΩΝ ΚΑΙ ΜΙΣΘΟΛΟΓΙΚΩΝ ΥΠΗΡΕΣΙΩΝ



    Hide details for Τομέας Μισθολογικών Υπηρεσιών-Προϊστάμενος: Γιώργος ΣάββαΤομέας Μισθολογικών Υπηρεσιών-Προϊστάμενος: Γιώργος Σάββα
Τομέας Μισθολογικών Υπηρεσιών-Προϊστάμενος: Γιώργος Σάββα
Τρέχοντα θέματα και προκλήσεις που αντιμετωπίζει ο Τομέας

• Ετοιμασία Προϋπολογισμού μισθών για τους Αξιωματούχους ,Κρατικούς υπαλλήλους για τα έτη 2021-2023
• Χειρισμός της «ειδικής άδειας» σε γονείς για φροντίδα παιδιού ηλικίας μέχρι 15 ετών για τους Κρατικούς Υπαλλήλους και Ωρομίσθιο Προσωπικό
• Υποστήριξη στην υλοποίηση και ανάπτυξη του μηχανογραφημένου συστήματος επιχειρησιακών πόρων (ERP).

Εξελίξεις/νέα του Τομέα

Με τροποποίηση που έγινε στους περί Γενικού Συστήματος Υγείας Νόμους για την περίοδο 4-6/2020 θα γίνεται αποκοπή ποσοστού 1,7% από τις αποδοχές για το ΓΕΣΥ .
Σημειώνεται ότι το αυξημένο ποσοστό 2,65% αποκόπηκε για ΓΕΣΥ από τις αποδοχές του Μαρτίου 2020 και θα αποκόπτεται και από τους μισθούς του Ιούλιου 2020 και μετά.



    Show details for Τομέας Συντάξεων- Προϊσταμένη: Χριστιάνα ΧατζηγεωργίουΤομέας Συντάξεων- Προϊσταμένη: Χριστιάνα Χατζηγεωργίου



    Show details for ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΓΓΥΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΑΝΕΙΩΝΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΓΓΥΗΣΕΩΝ ΚΑΙ ΔΑΝΕΙΩΝ



    Show details for ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΔΗΜΟΣΙΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ



    Show details for ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΑΓΟΡΩΝΚΕΝΤΡΙΚΗ ΜΟΝΑΔΑ ΑΓΟΡΩΝ



    Hide details for ΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΑΛΗΘΕΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣΔΙΕΥΘΥΝΣΗ ΕΠΑΛΗΘΕΥΣΕΩΝ ΚΑΙ ΠΙΣΤΟΠΟΙΗΣΗΣ


Προϊσταμένη: Σταύρη Ττόφα

Το ΓΛτΔ, εμπλέκεται με τέσσερεις τρόπους στη διαχείριση των Επιχειρησιακών Προγραμμάτων που συγχρηματοδοτούνται από τα Ευρωπαϊκά Διαρθρωτικά και Επενδυτικά Ταμεία (με εξαίρεση το ταμείο Αγροτικής Ανάπτυξης):

· ως Αρχή Πιστοποίησης

· ως κεντρικός φορέας διοικητικών επαληθεύσεων δαπανών

· ως Αρμόδια Αρχή Εξουσιοδότησης Επαληθευτών για τα Προγράμματα Ευρωπαϊκής Εδαφικής Συνεργασίας και

· ως AFCOS (Anti-Fraud Coordination Structure)

Μέσω αυτής της εμπλοκής του, συμβάλλει ουσιαστικά στην αποτελεσματική χρηματοοικονομική διαχείριση των προγραμμάτων που συγχρηματοδοτούνται από την ΕΕ.

Η αποδοτικότητα στον τρόπο διαχείρισης των συγχρηματοδοτούμενων προγραμμάτων στην Κύπρο, χωρίς εκπτώσεις στη νομιμότητα και στα αποτελέσματα, αποτελεί πλέον παράδειγμα καλής πρακτικής για την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και άλλα Κράτη Μέλη.

Έχουμε ήδη συμβάλει στην απλούστευση των διαδικασιών, ανάμεσα σε άλλα, σε όλα τα Σχέδια Απασχόλησης του Τμήματος Εργασίας, στο Σχέδιο Καινοτομίας του ΥΕΕΒ, και στα σχέδια RESTART του Ιδρύματος Έρευνας και Καινοτομίας, περιορίζοντας τις απαιτήσεις που επιβάλλονται προς τις επιχειρήσεις για υποβολή όγκου υποστηρικτικών στοιχείων και επικεντρώνοντας τους ελέγχους στα αποτελέσματα των δράσεων και σε τομείς οι οποίοι αξιολογούνται ως υψηλού κινδύνου.

Εξελίξεις/νέα της Διεύθυνσης

Πέραν των μεθοδολογιών που έχουν ήδη αναπτυχθεί, η ΔΕΠ προωθεί την υποχρεωτική χρήση απλουστευμένων επιλογών σε σχέδια χορηγιών, μέσω διαβούλευσης με τη Διαχειριστική Αρχή και των υπόλοιπων Φορέων Διαχείρισης, στη βάση των κατευθυντήριων γραμμών της ΕΕ για το επόμενο χρηματοδοτικό πλαίσιο (2021-2027) και συμβάλλει ενεργά στο σχεδιασμό νέων σχεδίων χορηγιών που θα ενσωματώνουν απλουστευμένες μεθοδολογίες και διαδικασίες.

Στο αμέσως επόμενο διάστημα και μέχρι τον Ιούλιο του 2021, η ΔΕΠ θα συνεισφέρει στην επαλήθευση, πιστοποίηση και ανάκτηση πόρων από την ΕΕ για όσες δράσεις εκτελούνται από Κύπριους φορείς μετά από την εξαγγελία της ΕΕ πακέτου μέτρων για αντιμετώπιση των συνεπειών της πανδημίας του Κορωνοϊού COVID-19 – (Επενδυτική Πρωτοβουλία επί των επιπτώσεων του Κορωνοϊού) και οι οποίες θα ενταχθούν στα Προγράμματα ευθύνης της.



Hide details for ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΛΛΑΓΩΝ ΚΑΙ ΑΠΑΙΤΗΣΕΩΝ (ΚΕΑΑ)ΚΕΝΤΡΙΚΗ ΕΠΙΤΡΟΠΗ ΑΛΛΑΓΩΝ ΚΑΙ ΑΠΑΙΤΗΣΕΩΝ (ΚΕΑΑ)

Προϊστάμενος: Στράτης Ματθαίου

Η ΚΕΑΑ αποτελεί το τελικό αρμόδιο όργανο χειρισμού αλλαγών και απαιτήσεων για δημόσιες συμβάσεις που βρίσκονται στο στάδιο εκτέλεσης τους. Πρόεδρος της ΚΕΑΑ είναι η Γενική Λογίστρια της Δημοκρατίας ή εκπρόσωπός της, και μέλη είναι εκπρόσωποι της Γενικής Διεύθυνσης ΕΠΣΑ, του Υπουργείου Μεταφορών, Επικοινωνιών και Έργων, του Τμήματος Δημοσίων Έργων, του Τμήματος Αναπτύξεως Υδάτων και του Τμήματος Πολεοδομίας και Οικήσεως, ενώ συμμετέχει και εκπρόσωπος του Γενικού Ελεγκτή της Δημοκρατίας ως Παρατηρητής. Ενίοτε, ως παρατηρητής συμμετέχει και εκπρόσωπος του Γενικού Εισαγγελέα της Δημοκρατίας.


Με την ψήφιση των κανονισμών ΚΔΠ 138/2016, οι αρμοδιότητες της ΚΕΑΑ επεκτείνονται πέραν του κεντρικού Κράτους και στις συμβάσεις που συνάπτονται από όλες τις Αναθέτουσες Αρχές/Αναθέτοντες Φορείς του Ευρύτερου Δημόσιου Τομέα (Δήμους, Κοινοτικά Συμβούλια, Οργανισμούς Δημοσίου Δικαίου και Οργανισμούς Κοινής Ωφελείας).


Με την πιο πάνω επέκταση των αρμοδιοτήτων της, η ΚΕΑΑ έχει συμβάλει ουσιαστικά στην ομαλή διαχείριση των θεμάτων που προκύπτουν κατά το στάδιο εκτέλεσης των συμβάσεων και της ομοιογένειας του τρόπου χειρισμού τους.


Στόχος της ΚΕΑΑ είναι η αποτελεσματική και αποδοτική διαχείριση των συμβάσεων που συνάπτονται για τη διασφάλιση του δημοσίου συμφέροντος.


Εξελίξεις/Νέα


Η ΚΕΑΑ, εξετάζοντας τις συνθήκες που επικρατούν λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού COVID-19 και τις επιπτώσεις της στις υφιστάμενες δημόσιες συμβάσεις, μετά από σχετικές διαβουλεύσεις με τους εμπλεκόμενους φορείς, έχει εκδώσει δύο εγκυκλίους τις ΚΕΑΑ 15 και ΚΕΑΑ 16.


Επιπρόσθετα προωθείται η τροποποίηση των κανονισμών για πιο εύρυθμη λειτουργεία της Επιτροπής και αποκέντρωση των αρμοδιοτήτων της.





ΜΕΤΑΡΡΥΘΜΙΣΤΙΚΟ ΕΡΓΟ
    Show details for ΕΡΓΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣΕΡΓΟ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΤΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ



    Show details for ΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΩΝ ΠΟΡΩΝΕΦΑΡΜΟΓΗ ΣΥΣΤΗΜΑΤΟΣ ΔΙΑΧΕΙΡΙΣΗΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΙΑΚΩΝ ΠΟΡΩΝ



    Hide details for ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΒΑΣΗ ΤΩΝ ΔΕΔΟΥΛΕΥΜΕΝΩΝΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΒΑΣΗ ΤΩΝ ΔΕΔΟΥΛΕΥΜΕΝΩΝ

ΜΕΤΑΒΑΣΗ ΣΤΗ ΛΟΓΙΣΤΙΚΗ ΒΑΣΗ ΤΩΝ ΔΕΔΟΥΛΕΥΜΕΝΩΝ
(Accruals Basis of Accounting)
Επικεφαλής του Έργου: Μάριος Χατζηδαμιανού

Η βασική εργασία της Ομάδας Έργου είναι να συντονίσει τις εργασίες που απαιτούνται για μετάβαση του δημοσίου τομέα της Κύπρου στη λογιστική βάση των δεδουλευμένων εσόδων και εξόδων. Στόχος είναι οι οικονομικές καταστάσεις του κράτους να παρουσιάζουν ολοκληρωμένη οικονομική πληροφόρηση για όλες τις συναλλαγές της Δημοκρατίας, στο μέγιστο δυνατόν βαθμό, εφαρμόζοντας τα διεθνώς αναγνωρισμένα λογιστικά πρότυπα IPSAS.

Στο παρόν στάδιο το Έργο μετάβασης στη βάση των δεδουλευμένων βρίσκεται στη δεύτερη από τις τρεις συνολικά φάσεις του. Στο παρόν στάδιο, καταβάλλεται προσπάθεια:
• καθορισμού και επεξεργασίας νέων διαδικασιών, μέσω των οποίων θα παράγεται η απαιτούμενη χρηματοοικονομική πληροφόρηση στη λογιστική βάση των δεδουλευμένων
• συλλογής της εν λόγω χρηματοοικονομικής πληροφόρησης από όλα τα Υπουργεία και Ανεξάρτητες Υπηρεσίες. Η προσπάθεια αυτή αναμένεται ότι θα καταδείξει το βαθμό στον οποίο είναι εφικτό να εφαρμοστούν οι νέες λογιστικές πολιτικές που έχουν ήδη υιοθετηθεί
• ενημέρωσης των Υπουργείων / Ανεξάρτητων Υπηρεσιών για τις νέες διαδικασίες ή/και λειτουργίες που απαιτούνται, οι οποίες θα τους βοηθήσουν στην καλύτερη διαχείριση τόσων των πόρων που τους παρέχονται όσο και των κινδύνων που δυνατόν να αντιμετωπίσουν
• αξιολόγησης των τεχνικών εργαλείων που θα μπορούσαν να εξασφαλιστούν, προς υποβοήθηση των στόχων του Έργου
• Η προσπάθεια αυτή απαιτεί οργάνωση, συντονισμό εργασιών και μεθοδικότητα, ώστε να υπάρξει ομαλή μετάβαση στη νέα λογιστική βάση, με την αποδοχή των νέων διαδικασιών από τους εμπλεκόμενους, τη γνώση του αντικειμένου που καλούνται να διεκπεραιώσουν και την αξιοποίηση της παραγόμενης πληροφόρησης στη λήψη των καλύτερων δυνατόν αποφάσεων πολιτικής.

Με το κλείσιμο του τελευταίου οικονομικού έτους 2019, έχουν εκδοθεί κατευθυντήριες γραμμές και οδηγίες, παράλληλα με τη διεξαγωγή σεμιναρίων, που αποσκοπούν στη μαζική συλλογή χρηματοοικονομικής πληροφόρησης στη λογιστική βάση των δεδουλευμένων. Στο πλαίσιο αυτό, τα Υπουργεία / Ανεξάρτητες Υπηρεσίες καλούνται να υποβάλουν, μεταξύ άλλων, στοιχεία για τα εισπρακτέα και οφειλόμενά τους, τα κοινωνικά ωφελήματα που έχουν εγκριθεί, τις προβλέψεις και τις ενδεχόμενες υποχρεώσεις τους, τα αποθέματα, τις χορηγίες και τα ταμειακά τους διαθέσιμα. Όλα αυτά τα στοιχεία αξιολογούνται και ταξινομούνται στις κατάλληλες θέσεις (ανάλογα με τη φύση της κάθε συναλλαγής) ως ένα είδος μωσαϊκού, ώστε να συμπληρωθεί σε προκαταρκτικό στάδιο μιας αρχικής μορφής ισολογισμός που θα βασίζεται σε διεθνή λογιστικά πρότυπα. Ταυτόχρονα βρίσκεται σε εξέλιξη η προσπάθεια συλλογής κι εκτίμηση της αξίας των πάγιων περιουσιακών στοιχείων που ελέγχονται από το κράτος, κυρίως σε υποδομές, όπως είναι το οδικό και υδατικό δίκτυο, τα δημόσια κτίρια, τις σχολικές εγκαταστάσεις, τα στρατόπεδα, τα αεροδρόμια, τα λιμάνια και τις μαρίνες.



    Show details for ΕΡΓΟ ΕΚΤΙΜΗΣΗΣ ΑΝΤΙΚΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣΕΡΓΟ ΕΚΤΙΜΗΣΗΣ ΑΝΤΙΚΤΥΠΟΥ ΤΗΣ ΑΛΛΑΓΗΣ




    Show details for ΤΟ ΗΞΕΡΕΣΤΟ ΗΞΕΡΕΣ








Κατεβάστε το αρχείο τύπου Acrobat 01 Investing in Human Capital (GOLD May '20 issue).pdf